Esimieskoulutus – varhaisen puuttumisen malli
Onko työpaikallasi henkilötilanteita, joihin on vaikea puuttua? Mistä eripura syntyy?
Ongelmiin on puututtava ajoissa!
- Onko työpaikallasi joku, joka käytöksellään aiheuttaa muille mielipahaa?
- Ottaako joku työpaikalla itseoikeutettuja erivapauksia?
- Käyttäytyykö joku omavaltaisesti ja luistaa yhteisistä pelisäännöistä?
- Vähätteleekö hän, sekä syyttelee ja dramatisoi? Vai onko hän monin tavoin vain ikävän hankala tapaus?
Tässä valmennuksessa saat lisää kyvykkyyttä vaikealta tuntuviin keskusteluihin.
Kenelle
Esimiehille, tiiminvetäjille sekä muille työpaikan avain- ja vastuuhenkilöille. Asiantuntijoille, jotka haluavat kehittää vuorovaikutustaitojaan vaikealta tuntuvissa henkilöstötilanteissa.
Mitä saat
Työpaikalla aikuisten ihmisten on käyttäydyttävä asiallisesti. Tämä esimieskoulutus antaa ratkaisumalleja tilanteisiin, joissa työpaikan sääntöjä ei noudateta. Valmennuksen jälkeen vaikeista henkilötilanteista tulee helpompia.
Koulutukseen kuuluu ennakkotehtävä, jossa osallistujat voivat kertoa ajankohtaisista haasteistaan liittyen esimiehen työkalupakkiin vaikeissa henkilötilanteissa.
Tämä esimieskoulutus antaa keinoja varhaisen puuttumisen malliin.
Kouluttaja
Kouluttajana toimii valmentaja, esimies, toimitusjohtaja Antti Nevalainen, Valmento Oy.
Antilla on jo 25 vuoden kokemus palveluliiketoiminnasta ja hän on valmentanut ihmisiä menestymään omassa myynti- ja johtamistyössään toistakymmentä vuotta. Taustalla on käytännön menestyksekästä kulttuurin luomista vuosikymmenien varrelta.
Kiitetty kouluttaja ja Menestyvä johtaja -kilpailussakin palkittu Antti kertoo:
Kehittämälläni konseptilla olen saanut aikaiseksi upeita tuloksia taloudellisesti, kulttuurillisesti ja sosiaalisen pääoman muodossa.
Tulokset puhukoot puolestaan!
OHJELMA
8.30 Ilmoittautuminen ja aamupala
8.45 Etäosallistujien yhteyksien tarkistus
9.00 Koulutus alkaa
Myrkky on myrkky, ei ole väliä kuka sitä ojentaa.
- Tärkeintä on estää, että myrkky ei pääse leviämään
- Mitä tapahtuu tuottavuudelle, kun myrkkyä ei poisteta?
Esimiehen työkalupakki ja työntekijän vastuut
- Työsuhteen tehtävät paperilla ja kulttuuri käytännössä
- Onko väärinymmärryksille sijaa – ovatko pelisäännöt selviä?
- Alisuoriutuminen, erivapaudet ja yhdenvertaisuusperiaate
- Voiko erilaisuutta hyödyntää
Onko ongelma ihminen vai riitelevätkö asiat?
- Ihmisten käytökselle on aina syitä.
- Kun tunteet kuohuvat.
- Yksittäinen tilanne vai jatkuva häly päällä?
- Mitä varhainen puuttuminen tarkoittaa käytännössä?
Toisen mieli voi olla petollisuuden polulla!
- Miten saan kaipaamaani tietoa myrkyn alkuperästä?
- Valehtelua, vähättelyä, selittelyä, vai ihan oikea ongelma?
- Mielessä on kerroksia, joihin voi vaikuttaa
- Mieli tekee temppuja, ajankohdalla on väliä.
Kun mikään ei riitä.
- Joskus ihmiset tarvitsevat tukea, joskus mikään tuki ei riitä!
- Miten saada toinen ottamaan sinut tosissaan?
- Kuinka pitkään katsotaan – milloin otetaan muut tukiverkot käyttöön?
- Kun mikään ei tunnu toimivan.
- Miten jumitilanteista pääsee eteenpäin
Tilanne haltuun – ratkaisuja ja käytännön keinoja
- Taidot, joita harjoitella.
- Miten suojautua myrkyllisiltä ihmisiltä ja energiasyöpöiltä?
- Joskus tarvitaan vain uusia ajatuksia.
- Sanoilla on vaikutusta, tunteet ohjaavat voimakkaasti.
- Miten oman tavoitteen tulee ohjata keskustelua?
Käytännön case-tilanteita
- Ennakkotehtävän purkua – vuorovaikutustaidot puntarissa
Toimeenpanokykyä, ilman toisten laiminlyöntiä.
- Miten esimies voi valmistautua kohtaamisiin?
- Onko kohtaamisen tavalla väliä?
- Luottamusta rakennetaan
Vaikeista tilanteista selviytyy sosiaalisella älykkyydellä!
- Miten työyhteisön yhteistyötaitoja rakennetaan?
- Vastuunottoa ei tapahdu itsestään.
- Miten tästä eteenpäin?
16.00 Koulutus päättyy
Aikataulu
8.30 Ilmoittautuminen ja aamupala
8.45 Etäosallistujien yhteyksien tarkistus
9.00 Koulutus alkaa
10.15 Kahvitauko (15 min)
12:00 Lounastauko (60 min)
14.15 Kahvitauko (15 min)
16:00 Valmennuspäivä päättyy
Osallistuminen etänä
Saat käytännön lisätietoa ja linkit Osallistumisohjeessa, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen koulutusta.
COVID-19 – tiedote.
Toimimme vastuullisesti yhteistyössä koulutushotellien ja yhteistyökumppaniemme kanssa. Noudatamme THL:n ja Valtioneuvoston ohjeistuksia ja määräyksiä. Seuraamme tiiviisti tilannetta koskien lähikoulutuksia.
Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ensiarvoisen tärkeää. Lähetämme lisätietoa käytännöistä asiakkaille koulutuspäivien osallistumisohjeessa.
Tervetuloa koulutuksiin!
Koulutuspaikka: Radisson Blu Plaza Hotel, Mikonkatu 23, Helsinki
– Koulutus striimataan, mahdollisuus osallistua myös etänä
– Valitse ilmoittautuessasi osallistutko lähikoulutukseen vai etänä
Osallistumismaksu: 697 euroa / hlö (+ alv 24%). Sisältää sähköisen materiaalin. Striimaustallenne on katsottavissa koulutuksen jälkeen yhden viikon ajan. Lähikoulutukseen sisältyy myös koulutuspäivän lounas ja kahvitarjoilut.
Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 597 euroa/ hlö (+ alv 24%)
Early bird! Ilmoittaudu 20.9.2021 mennessä hintaan 597 euroa / hlö (+ alv 24%).
Bonus! Ilmoittaudu 27.09.2021 mennessä, saat vapaavalintaisen webinaaritallenteen (arvo 97 euroa). WebAkatemian lahjalinkki toimitetaan sähköpostiisi koulutuksen jälkeen.
Bonus: Saat käyttöösi koulutuksen tallenteen 1 viikon ajaksi koulutuksen jälkeen! Saat Osallistumisohjeessa lisätietoa miten saat tallenteen käyttöösi.
Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.
Palaute aikaisemmista koulutuksista:
"Kaiken kaikkiaan asiantunteva esitys!"
"Hyviä konkreettisia työkaluja arkeen!"
"Arkipäivän ongelmien ratkaisumalleja asiantuntevasti!"
"Kokemus huokuu. Vangitseva puhuja"
"Antoi ajattelemisen aihetta ja toi uskallusta omaan tekemiseen."
"Hyvä ulosanti, mukava kuunnella."
"Pidin Antin antamista esimerkeistä, jäivät hyvin mieleen."
"Äärettömän miellyttävä ääni kuunnella, esitystapa innostava ja mukaansatempaava. Tämän pitäisi jokaisen päästä kokemaan!"