Tulevaisuuden menestyjä muotoilee ja johtaa tunnelmaa!
Hyvää tunnelmaa ei kannata jättää sattuman varaan. Ikimuistoiset kohtaamiset muistetaan ja niitä arvostetaan. Nyt tarvitaan uutta ajattelua ja tekoja, jotta asiakkaat suosittelevat ja henkilöstö voi hyvin.
Korona ja epävarma muutostilanne on kiristänyt tunnelmaa ja tuonut uudenlaisia haasteita kaikille yrityksille ja asiakkaille. Maailma on siirtymässä hybridimalliin, jossa yritysten täytyy olla hyviä sekä live -kohtaamisissa että digitaalisesti. Nyt tarvitaan kokeneen valmentajan apua päästä takaisin ladulle ja saada ihmiset takaisin keskiöön. Korona on tuonut mukanaan erilaisia ilmiöitä niin henkilöstön kuin asiakkaiden kanssa. Oma henkilöstö on ehkä uupunut, kaipaa uutta innostusta ja inspiraatiota. Asiakkaat ovat varovaisesti lähteneet liikkeelle, mutta moni on vielä lamaantunut poikkeuksellisesta kriisistä.
Hyvä tunnelma lisää tuottavuutta, luovuutta ja tehokkuutta. Hyvä tunnelma saa asiakkaat suosittelemaan ja työntekijät viihtymään. Huono tunnelma saa ihmiset kääntymään toisiaan vastaan, jolloin oma henkilöstö voi huonosti ja asiakkaat menetetään ehkä kilpailijalle. Sanotaan, että yritys, joka ei arvosta asiakasta, ei ansaitse menestyä. Väittämä näkyy asiakkaiden suosittelussa ja henkilöstön motivaatiossa. On tutkittu, että hyvä tunnelma lisää yrityksen liikevaihtoa vähintään 20%. Kaikki mikä palauttaa ihmiset takaisin keskiöön pelkän asiajohtamisen sijaan, on hyödyksi nyt ja tulevaisuudessa.
Tunnelma ei ole vain kynttilöitä tai hyvää musiikkia, se on konsepti ja kivijalka, jonka päälle rakennetaan koko yrityksen menestys.
Kenelle
Koulutus sopii kaikille, jotka haluavat ymmärtää tunnelman vaikutusta omassa työssään tai työelämän kohtaamisisissa. Voit olla esimies, asiantuntija, tiiminvetäjä, myyjä, yrittäjä tai kouluttaja.
Hyödyt
– Saat koulutuksesta ajankohtaista tietoa, miten asiakaskokemus ja tunnelmamuotoilu tällä hetkellä määrittää yrityksen menestyksen, ja minkälaisia ilmiöitä on luvassa myös maailmanlaajuisesti.
– Saat työkaluja asiakas- ja henkilöstökokemuksen uudenlaiseen innovointiin ja tunnelman johtamiseen konseptoinnin keinoin. Lisäksi se antaa uutta näkökulmaa ja tärkeitä oivalluksia, joiden avulla on helppo saada muutkin innostumaan mukaan.
– Tunnelmamuotoilu tarjoaa välineitä, joiden avulla oman yrityksen tunnelmasta on helpompi kommunikoida sekä oman henkilöstön että asiakkaiden kanssa – ja kehittyä yhdessä maailman parhaaksi.
– Tunnelmamuotoilu tarjoaa konseptoinnin konkreettisia työkaluja, miten muotoilla paras työntekijä- ja asiakaskokemus. Pääset pureutumaan tarkemmin, mikä kaikki vaikuttaa yrityksen menestykseen ja opit ennakoimaan, mitä kannattaa kehittää milloinkin.
Kouluttaja
Marjo Rantanen on tietokirjailija, valmentaja ja tunnelmamuotoilun pioneeri. Hän on kirjoittanut aiheesta kaksi kirjaa Tunnelmamuotoilu (Talentum Pro, 2016) ja Tunnelmajohtaja (Alma Talent, 2018), jotka ovat suosittuja oppikirjoja eri ammattikorkeakouluissa sekä opinnäytetöissä. Marjo on kokenut ja kannustava valmentaja, joka yhdistelee valmennuksissaan heviä teoriaa huumorin keinoin jokaisen omaan tilanteeseen ja toimialaan sopivaksi.
Hän on lisenssivalmentaja, tietokirjailija sekä kahdesti palkittu Vuoden puhuja 2019 ja 2021. Koulutuksissaan hän hyödyntää lähes 20 vuoden kokemusta konseptoinnista, palvelumuotoilusta sekä asiakas – ja henkilöstökokemuksen kehittämisestä.
Mukana on myös käytännöllisiä vinkkejä ja tuliaisia Disney Instituutilta, joita Marjo on opiskellut Lontoossa. Marjon koulutuksissa saat varmasti inspiraatiota, uusia ajatuksia ja konkreettisia työkaluja tunnelman muotoilemiseksi ja johtamiseksi. Pääset lataamaan samalla myös omia akkuja koronan jälkeen, jatkuvan muutoksen keskelle. Ryhmäkeskusteluissa pääset testaamaan ideoitaisi ja parhaita käytänteitä yli toimialojen.
Palautetta aiemmasta koulutuksesta:
– ”Parhainta valmennuksessa oli vapautumisen tunne ja tunnelma jonka Marjo sai aikaan. Tunnelman merkitys, joka seurasi yhtenä suurena osana työhömme.
Miten tärkeää asiakaskohtaamisessa onkaan hyvä tunnelma. Niin itsellä kuin asiakkaalla. Samalla opimme itsestämme ja toisistamme persoonina. Miten eroamme toisistamme ja miten parhaiten pystymme tekemään erilaisina persoonina yhteistyötä. Yksi parhaimmista valmennuksista joissa olen ollut.
Valmennuspäivästä saamamme opit eivät kestäneet ainoastaan hetkeä, vaan niistä tuli osa ydintoimintaamme.”
Lämpimästi suosittelen! ”
– Henrika Vikström-Laattala, Head of Customer Service and Sales – Feelia Ruokakauppa FodNet Oy
– ”Uusia näkökulmia ja tapoja ajatella asioita tuli runsaasti.”
Aikataulu
Huom, aloitus siirretty klo 9 -> 10
9.30 Ilmoittautuminen ja aamupala
10.00 Koulutus alkaa
12.00 – 12.45 Lounas
14.30 – 14.45 Iltapäiväkahvi
16.00 Koulutus päättyy
Sisältö
Miksi tunnelmalla on väliä?
– Hyvä tunnelma vs. huono tunnelma
– Mitä pitää johtaa, kun halutaan johtaa tunnelmaa?
– Tunnelma aivoissa – miksi tunnelma on kaikille erilainen
– Tunnelman elementit; toimintaympäristö, prosessit, ihmiset
– Mitä korona teki tunnelmamuotoilulle? Tunnelman trendit maailmanlaajuisesti
Mikä meitä oikeasti motivoi? 5 tunnetta, joilla johdat tunnelmaa!
– Tunnelman johtaminen digissä ja erilaiset asiakastyylit
– Kun tunnelma kiristyy: Näin käsittelet vihaa somessa tai kohtaamisissa
– Parhaat opit Disneyltä: Mitä Walt Disney haluaisi, että tekisit toisin?
Näin rakennetaan Tunnelmakartta, joka toimii kaikissa kohtaamisissa
– Asiakaskokemus -workshop kurssiystävien kanssa alkaa
– Ryhmätöiden purkua ja keskustelua oivalluksista
Tunnelman voima omassa työssä – miten tästä eteenpäin?
– Omat jatkoaskeleet ja työn tunnelman tuunaaminen
Covid-19 – tiedote
Toimimme vastuullisesti yhteistyössä koulutuspaikkojen ja yhteistyökumppaniemme kanssa. Noudatamme THL:n ja Valtioneuvoston ohjeistuksia ja määräyksiä. Seuraamme tiiviisti tilannetta koskien lähikoulutuksia. Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ensiarvoisen tärkeää. Tervetuloa koulutuksiin!
Koulutuspaikka:
Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, 00100 Helsinki
Ajankohta:
4.10.2022
Osallistumismaksu:
697 euroa / hlö (+ alv 24%). Sisältää lounas- ja kahvitarjoilut ja sähköisen materiaalin.
Ryhmäetuhinnat:
samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa / hlö (+ alv 24%),
kolme tai useampi osallistujaa: 597 euroa / hlö (+ alv 24%).
Bonus!
Tunnelmajohtaja-kirja (ovh 55 eur).
HUOM. Paikkoja rajoitetusti – varaa omasi heti!
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.
Palaute aikaisemmista koulutuksista:
"Parhainta valmennuksessa oli vapautumisen tunne ja tunnelma jonka Marjo sai aikaan. Tunnelman merkitys, joka seurasi yhtenä suurena osana työhömme.
Miten tärkeää asiakaskohtaamisessa onkaan hyvä tunnelma. Niin itsellä kuin asiakkaalla. Samalla opimme itsestämme ja toisistamme persoonina. Miten eroamme toisistamme ja miten parhaiten pystymme tekemään erilaisina persoonina yhteistyötä. Yksi parhaimmista valmennuksista joissa olen ollut.
Valmennuspäivästä saamamme opit eivät kestäneet ainoastaan hetkeä, vaan niistä tuli osa ydintoimintaamme.
Lämpimästi suosittelen! "
- Henrika Vikström-Laattala, Head of Customer Service and Sales - Feelia Ruokakauppa FodNet Oy