Vuorovaikutus ja käytöstavat, joilla pääset toivottuun lopputulokseen
Tutkimusten mukaan tärkeimpiä tulevaisuuden työelämän taitoja ovat hyvät vuorovaikutustaidot. Niistä puhutaan ja kaikki kokevat asian myös tärkeäksi. Silti moni haaste organisaatioissa ja yrityksissä syntyy hyvien vuorovaikutustaitojen puutteesta. Missä siis mättää ja miksi vuorovaikutus ei toimi käytännössä?
Hyvä vuorovaikutus näkyy hyvissä käytöstavoissa. Kyllä, hyviä käytöstapoja opeteltiin jo lapsena.
Vaan missä ovat aikuisten hyvät käytöstavat? Mihin ne ovat unohtuneet kaiken päivittäisen kiireen, pikaviestimien, digitalisaation ja hybridimallien keskellä?
Kaikella käyttäytymisellä on seurauksensa, halusitpa sitä tai et. Siksi onkin tärkeää miettiä, mihin lopputulokseen eri tilanteissa pyrit ja minkälaisilla käytöstavoilla siihen parhaiten pääset. Varsinkin haasteellisissa tilanteissa hyvät käytöstavat korostuvat, sillä ne johtavat useimmiten niin hyvään vuorovaikutukseen kuin kulloinkin toivottuun lopputulokseen.
Tämä vuorovaikutusvalmennus on suunniteltu auttamaan sinua parantamaan vuorovaikutustaitojasi ja saavuttamaan tavoitteesi. Valmennuksen aikana opit käytännön taitoja, jotka auttavat sinua kommunikoimaan selkeästi ja yksinkertaisesti, hallitsemaan paremmin omia tunnetilojasi ihmisten kohtaamisessa ja valmistautumaan sekä hoitamaan haasteellisia työ- ja asiakastilanteita käytännössä.
Tämä valmennus on erinomainen tilaisuus kehittää tärkeitä taitoja, joita tarvitset tulevaisuuden työelämässä menestymiseen.
Hyvillä vuorovaikutus- ja käytöstavoilla pääset toivottuun lopputulokseen!
Kenelle
Tämä vuorovaikutteinen ja käytännönläheinen etätyöpaja on sinulle, joka haluat
• parantaa omia esihenkilö-, tiimi-, avainhenkilö- tai asiakaspalvelutaitojasi,
• saada paremmin viestisi perille erilaisissa työtilanteissa sekä
• onnistua paremmin haasteellisissa työ- ja asiakastilanteissa.
Hyödyt
Tämän etätyöpajan jälkeen tiedät, miten
• kommunikoida selkeästi ja yksinkertaisesti
• sanavalinnat käytännössä vaikuttavat työ- ja asiakastilanteissa
• hallita paremmin omia tunnetiloja ihmisten kohtaamisessa
• valmistautua ja hoitaa haasteellisia työ- ja asiakastilanteita käytännössä
Tavoitteellinen vuorovaikutus on avain menestykseen
Kouluttaja
Erica Selin on pitkän linjan yritys- ja muutosvalmentaja, Business Coach, NLP Trainer ja Social Panorama Consultant sekä bisneskirjailija ja harrastajanäyttelijä, joka kuuntelee tarkalla korvalla puhuttua kieltä ja esittää runsaasti täsmentäviä kysymyksiä.
Hän on sparrannut lukuisia johtoryhmiä, esihenkilö-, myynti- ja muita avainhenkilötiimejä niin johtamisen ja esihenkilötyön, myynnin, tiimityön ja vuorovaikutustaitojen kehittämisessä kuin uusien ja toimivien toimintamallien organisoinnissa ja käyttöönotossa. Hän on myös kirjoittanut kirjan Kaikki on kiinni asiakkaasta sekä äänikirjat Vapauta huippumyyjä itsessäsi! ja Onnistumisten johtaminen®. ”Yksikin oivallus riittää muutokseen” on hänen tunnuslauseensa.
Asiakaspalautteita aiemmista valmennuksista:
”Erica on energinen ja iloinen esiintyjä, jolla on selkeä ulosanti. Helppoa katsella ja kuunnella!”
”Hyvää ja käytännönläheistä asiaa, helppoa omaksua ja ottaa käyttöön.”
”Hyviä vinkkejä, joita on helppo viedä heti käytäntöön!”
”Nyt ymmärrän, mitä ”kaikella käyttäytymisellä on seurauksensa” tarkoittaa käytännössä”
”Nyt, kun saisi muutkin ymmärtämään käytöstapojen tärkeyden!”
”Meillä on kyllä asiakaspalvelun käsikirja, mutta ei siellä tällaisia asioita puhuta…”
Aikataulu
8.45 Yhteyksien tarkistus
9.00 Valmennus alkaa
11.30 Valmennus päättyy
– pidämme tauon sopivassa kohdassa
Sisältö
Mitä hyvät vuorovaikutustaidot ja käytöstavat ovat?
• mitä minun on hyvä ymmärtää itsestäni?
• mitä minun kannattaa muistaa muiden käyttäytymisestä?
• usein esiintyviä haasteita niin päivittäisjohtamisessa kuin -työskentelyssä
• huomioita oman yrityksen nykytilanteesta: Minkälaisia käytöstapoja tunnistan omassa yrityksessäni? Mkä toimii – mikä haastaa?
Hyvä vuorovaikutus käytännössä
• sisäistettyä luonnollisuutta – pois ”päälleliimattu” teeskentely!
• 3A -malli: aitous, arvostus ja avoimuus ihmisten kohtaamisessa
• tilannetaju vaikuttaa aina – mitä kannattaa muistaa?
• ei se, mitä sanotaan, vaan se, miten se kulloinkin kannattaa sanoa!
• miten hallita oma tunnetila, kun vain ”ottaa NIIN päähän”?
• omien käytöstapojen ja sanavalintojen tutkimista eri tilanteissa: miten toimin ja mitä sanoja/ilmaisuja käytän paljon? Mitä ja miten minun kenties kannattaa tehdä enemmän tai kenties vähemmän? Mitä huomaan?
Miten tästä eteenpäin?
• tiedosta – tunnista – toimi
• yhteenvetoa hyvistä keinoista harjoitella hyviä käytöstapoja
• kokemusten vaihtoa sekä vinkkejä jatkoon
• luodaan toimintasuunnitelma, eli omat lupaukset itselle jatkoon
Työskentelystä
Lyhyitä alustuksia, avointa kokemusten vaihtoa yksin, yhdessä ja pienryhmissä
Koulutuspaikka:
Tämä vuorovaikutteinen valmennus toteutetaan etänä Zoomilla. Voit kysyä ja kommentoida.
Osallistujien käytössä on kamera, mikrofoni ja chatti.
Ajankohta:
keskiviikkona 25.10.2023 klo 9.00 – 11.30
Nopean ilmoittautujan etu:
– 100 euroa hinnasta pois, kun ilmoittaudut viimeistään 25.9.2023
Osallistumismaksu:
397 euroa / hlö (+ alv 24%). Sisältää sähköisen materiaalin.
Ryhmäetuhinnat:
samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 357 euroa / hlö (+ alv 24%),
kolme tai useampia osallistujiaa: 297 euroa/ hlö (+ alv 24%).
Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.
Mahdollisuus organisaatiokohtaiseen valmennukseen – ota yhteyttä!
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.